środa, 4 maja 2016

CO ZROBIĆ Z ZATRZYMANĄ WODĄ W ORGANIZMIE?!



Czujecie się czasem ciężkie? Napuchnięte? Macie wrażenie, że jesteście jednym, wielkim balonem toczącym się po ulicach, szkole?

Jeśli tak, to bądźcie pewne, że w waszym organizmie zmagazynowało się za dużo wody. 

Dlaczego? Powodów może być kilka:

1. ZŁA DIETA! Spożywamy za dużo soli (wg WHO powinniśmy dostarczać max. 5gramów dziennie - dostarczamy ją również z pieczywem, szynką, itd. a nie tylko jako dodatek na kanapkę!)

2. Pijemy za mało - TAK! Może się wydawać ironiczne, ale to prawda, chcąc 'wypłukać' wodę z organizmu musimy pić min. 1,5 - 2litrów wody dziennie!

3. Mamy źle dobraną antykoncepcję 
   (UWAGA! Oczytałam się dużo na temat tabletek antykoncepcyjnych, jednak powiem wam to, co specjaliści - ginekolodzy: tylko źle dobrana antykoncepcja zatrzymuje wodę w organizmie! Jeśli przybieracie na wadze i usprawiedliwiacie się 'tabletkami' to przestańcie! Pomyślcie czy to nie wasza wina, zmieńcie nawyki żywieniowe a nie zrzucajcie winy na tabletki. 

Osobiście, po przeczytaniu dziesiątek opinii na różnych forach byłam przerażona 'tyciem, przybraniem na wadze, zatrzymaniem wody w organizmie' moja pani doktor mnie uspokoiła i jak się okazało po kilku miesiącach - miała rację! Nie przytyłam ani kilograma... wręcz przeciwnie, udało mi sięzrzucić kilka kilogramów, dzięki temu, że zaczęłam bardziej dbać o to co i kiedy kładę na talerz i do szklanki) tak więc jeśli naprawdę, jecie zdrowo i racjonalnie, to zmieńcie tabletki). 

Co więc zrobić, aby nie zatrzymywać wody w organizmie? 

Mam kilka wyprobowanych na własnej skórze pomysłów, oto kilka z nich:
(nie, nie musicie iść do apteki po nowo reklamowane tabletki...)

1. Dodaj do diety GRAPEFRUITA
Spożywaj go jako świeży owoc lub pij z niego wyciśnięty sok (nie z kartonu!). 
2. Nie sól makaronu, ryżu, ziemniakó, sałatek, jajek - o dziwo, da się żyć bez soli! Ba! Pomidor na kanapce czy ogórek w sałatce będzie smakował dużo lepiej nieposolony, spróbujcie! Fu, sól! 
3. Pijcie dużo wody! 
4. Jedz zielone warzywa, głównie ogórki! Zielony ogórek jest jak lekarstwo na nadmiar wody w organizmie.
5. Uprawiaj sport! Nie musisz codziennie chodzić na siłownię, ale chodź na spacery, jeździj rowerem, 'przegap' dwa przystanki autobusowe i przejdź się na uczelnię.
6. Pij wodę z sokiem z cytryny! ( pij najlepiej jedną szklankę ciepłej wody, z wyciśniętym sokiem z połówki cytryny! Taki napój po przebudzeniu ma ogromne korzyści zdrowotne, między innymi 'wypłukuje' zatrzymaną w organizmie wodę). 
7. Pij herbatkę z natki pietruszki! - od kiedy zaczęłam regularnie pić tę pyszną herbatkę (1-2 razy w tygodniu) uśmiecham się więcej! Taki napój jest chyba jednym z najlepszych sposobów na pozbycie się niepotrzebnie zmagazynowanej wody w naszym organizmie, co więcej, możemy ją przyrządzić w bardzo prosty sposób:

PRZEPIS: 
składniki: 



  • Zagotuj wodę w rondelku (do wrzenia).
  • Dodaj pokrojoną natkę pietruszki.
  • Gotuj na małym ogniu przez 20-25 minut.
  • Przelej do dzbanka (możesz dodać łyżeczkę miodu gryczanego).
SMACZNEGO!


Mam nadzieję, że Wam pomogłam, obiecuję, nie pożałujecie! Ja spróbowałam. Nie pamiętam, kiedy ostatnio czułam się jak balon.... 
Karo.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz